söndag 25 april 2010

Härlig dag


Å vilken härlig trädgårdsdag! Här har rensats, klippts och gödslats vilket känns i hela kroppen just nu... Mina sådder, chili och svartöga, har skolats om i nya krukor och åkt ut i solen en stund.

Men OJ vad bönorna växt! Jag förkultiverade bönorna inomhus för att få en snabbare start men det här blev lite väl snabbt... Det är ju fortfarande lite för kallt att plantera ut dem nu men det går knappast att hindra denna framfart! Det blir till att bina upp dem på något smart sätt.

Ha en skön söndag!


9 kommentarer:

  1. Det märks att värmen kommit - det har varit fullt med folk i butiken idag. Kul! Men min egen trädgård (och mina frösådder!) hinner jag inte med. Kanske skulle hyra in en trädgårdsmästare? =)
    Ha det bra - vi ses på Wapnö! Jag står i Växtias monter alla tre dagarna.
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Ja, oj, där var växtkraft! Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad kul med reportage i tidningen! Så roligt att vara så bra på växter, oj, vad det växer hos dig!

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  4. Bönor är härliga på alla sätt och vis. När de vackra fröna väl får fart så växer det så det knakar.

    Ha en go´ vårvecka
    Anna

    SvaraRadera
  5. Ja, en härlig helg har det verkligen varit. Riktigt växtväder. Kul att bönorna frodas. De kommer att bli kanon vid din fina bönbåge.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jösses har din bönor blivit så höga. Inspererad av dig sådde jag också några inne idag, men man ska ju inte sätta dom ut innan Beda har jag hört. Du får nog binda dom upp mot några pinnar så länge :)

    SvaraRadera
  7. Vad det växer hos dig.... Visst är det fascinerande med sådder! Tröttheten efter en dag ute i trädgården är den allra bästa! Har också haft en härlig söndag med mycket utejobb.

    Ha' en bra vecka!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  8. Ja, her er der også fuld aktivitet...dejligt endelig at kunne komme ud.

    SvaraRadera
  9. härligt det växer hos dig! Här börjar det också så smått att bli högt och grant.
    Såg att det snart är dags för Wapnö - hoppas och håller tummarna att vi kan ses där. Det hade varit så himla kul!
    Din bild av blommor på gren i förra inlägget var riktigt vacker. Du är duktig med kameran, du!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera