måndag 9 april 2012

Godisbukett







Vad ger man för blommor till en 8-åring? Min dotter gillar blommor, jag ville ge henne en stor bukett på födelsedagen och det blev en godisbukett! Jag har satt kolor och chokladkaniner på tekniktråd som jag floratejpat (en grön självhäftande tejp som finns i blomsteraffärer och som gör så tekniktråden inte rostar och färgar vattnet i vasen). Förutom tulpaner och påskliljor är det också fjädrar i buketten samt lite annat godis och dekorationer. Både vacker och ätbar alltså!


Hoppas er påsk varit bra, jag är fortfarande jätteförkyld och känner mig faktiskt sämre idag så jag hoppas kunna gå till skolan i morgon!


1 kommentar:

  1. SÅ läcker bukett! Vilken härlig idé att blanda in godis bland blommorna - den lånar jag gärna någon gång.
    Hoppas du blir frisk snart igen!
    kram
    Ann

    SvaraRadera