söndag 6 juni 2010

Panduro Concrete Challenge




Jag har aldrig provat att gjuta i betong men har många idéer i huvudet så när inbjudan till Panduros betongutmaning kom kunde jag bara inte tacka nej! Så på posten kom ett paket med finbetong, en hjärtform, penslar, formgummi och färg. Deltagarna ska använda minst en produkt ur paketet och tävlingen håller på t om 11 juni. Läs mer här!

Mitt första bidrag är något jag funderat på länge, en kombination av mina två favoritmaterial betong och armeringsjärn. Jag använde silikonformarna med hjärtan och penslade dem med olja innan jag fyllde med betong och slutligen stack ner små bitar av böjd najtråd.



Resultatet blev små betonghjärtan som jag knytit fast på mina klätterstöd av armeringsnät.


Håller på med ytterligare ett bidrag som jag hoppas hinna presentera innan deadline på fredag. Håll tummarna...

16 kommentarer:

  1. Fint att sätta så där... Själv hållar mina bidrag på att härda :)
    Fortsatt lycka till.. Annika

    SvaraRadera
  2. Smart och fint! Lycka till i tävlingen!

    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Jättefina! Lycka till med tävlingen - jag hade gärna deltagit själv men har inte tid, så jag får njuta av era alster istället. =)
    /Helen

    SvaraRadera
  4. Men så fint! Och härlig blogg har du! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin idé.
    Håller tummarna på att du vinner.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  6. Vilken kul idé! Hoppas du vinner, hjärtana var jättefina!

    SvaraRadera
  7. vad duktig du är...lycka till med tävlandet. kramis semlan

    SvaraRadera
  8. Det där var ju en kalasbra idé! Finns risk att jag härmar ;)
    Ha en bra vecka. Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Jenny!
    Underbart med hjärtan på klätterställningarna. Det finns ju även stjärnformade isfack från IKEA...
    Lycka till med tävlingen!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  10. Så oerhört fint Jenny! Nu fick jag lite idéer...Jag har länge efterlyst en "lär dig gjuta i betong helg" där man kan träffas flera stuycken och inspirera varandra..

    Lycka till i tävlingen! Kram

    SvaraRadera
  11. Vi fint det blev med hjärtanen! Jag gillar att gjuta med betong men det blir itne så ofta som jag vill.

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så fint!
    For en fin og inspirerende blogg! :)

    SvaraRadera
  13. Oj, har aldrig sett ett så stiligt armeringsnät, jättesött med hjärtan, det blev något helt annat :)

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint!! :-D Det där MÅSTE jag göra ute i stugan (där jag har paxat armeringsnät som blivit över vid husbygget! ;-D).

    SvaraRadera
  15. Att gjuta i betong är ju bara sååå kul, dina hjärta blev ju jättefina!
    Ha en finfin helg,
    lydia

    SvaraRadera
  16. Fine idea! I must remember this.. :)

    SvaraRadera