fredag 8 oktober 2010

På kurs

Bild lånad från elevarbete Munkeröds Floristskola

Har jag berättat om min kurs? Jag har tagit semester två veckor för att gå en introduktionskurs i blomster-binderi. Det är Munkeröds Floristutbildning som anordnar kursen i Stockholm och jag ska bo hos min syster under tiden.

Under dessa två veckor kommer jag lära mig:

•Varuvård: Hur man snittar stjälkar, vattentemperatur och allmän varubehandling av snittblommor.

•Buketter: Buketter med spiralteknik. Luftiga symmetriska buketter,asymmetriska nivåbuketter och täta buketter praktiseras.

•Dekorationer: Olika modeller praktiseras. Höga, låga, symmetriska och asymmetriska.

•Begravningsbinderi: Begravningsdekorationer och kransdekorationer i olika utförande praktiseras i oasis.

•Bröllopsbinderi: Olika modeller praktiseras i oasis.Brudbuketter i olika utföranden.

•Färg: Johannes Ittens färg- och formlära.

•Tekniker: Exempelvis: oasis, spiral, limning och trådning.

Det ska bli två super roliga veckor, har bara lite ångest över att vara borta från barnen men de kommer upp och hälsar på över helgen. Jag ska låna min systers dator så jag kan hålla er ajour om kursen och lägga upp lite bilder på det jag skapar.

Tills dess, ha det gott, här ska packas!

7 kommentarer:

  1. Gud vad kul du kommer att ha det där! En sådan kurs måste ju ge jättemycket! Lycka till =D

    Jättefin bild ovan förresten

    SvaraRadera
  2. Men sååå roligt det låter..... Vilken toppenkurs!!!!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  3. Så roligt det låter! Du kommer att lära dig en massa användbart och kul. Kreativera mera.

    Ha det härligt
    Anna

    SvaraRadera
  4. Så kul det låter. Hoppas du får riktigt roligt (så klart du får...)
    Och en skön helg,
    Eva

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul att gå en sådan kurs!!!!

    Trevlig helg,
    Stina

    SvaraRadera
  6. Men vad spännande och roligt!

    Ha en skön södnag!

    Kram M

    SvaraRadera
  7. Låter som en jätterolig kurs. Hoppas på att få se fantastiska kreationer så småningom.

    SvaraRadera