söndag 7 november 2010

Ett hjärta

Igår var vi på kyrkogården och tände ljus för ett litet hjärta. Otroligt vackert med alla ljus och många fina gravdekorationer. Det finns många färdiga gravdekorationer att köpa, både fina och mindre fina. Jag brukar göra någon egen dekoration men i år blev det halvfabrikat, ett färdigt mosshjärtan som jag dekorerade med höstlöv, nypon, snöbär, några knoppar, en kotte och röd tråd.

Hoppas att ni haft en bra helg och kanske också tänt ljus för någon som ni tänkt på lite extra denna helg. Har märkt en väldig nedgång i besökare och kommentarer på bloggen. Kanske är det årstiden, jag hoppas ialla fall att ni inte tycker det blivit för mycket blommor och dekorationer. Svårt att skriva trädgårdsinlägg just nu och jag vill gärna hålla bloggen "grön". Skriv gärna en rad om ni har synpunkter eller vill läsa om andra saker!

7 kommentarer:

  1. Tycker om dina dekorationer, Jenny! Gillar att läsa om sådant som inspirerar och det gör det du visar.
    Visst är det kul att ge bort något man gjort själv - och det brukar alltid bli uppskattat också. Det var en spännande blomgåva du gjort som Halloween-blomma.
    Ha en skön vecka!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. Vacker vackert....
    I veckan får vi svar från Drömhem så håll tummarna lite till.
    Ev blir det julkransar också till en annan tidning
    Hörs
    Annika

    SvaraRadera
  3. jättefin gravdekoration det blev! kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Jättefint med egenkomponerade gravdekorationer.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    tack för din fina hälsning!

    Vad mysigt du dekorerat hjärtat. Att göra det personligt känns alltid bra.

    Du undrade vart jag gått floristutbildning. Först gick jag i Upplands-Bro, Stockholm och sedan på Ingvar Strandhs i Oxie. Kan ju säga att det sistnämnda var överlägset vad gäller inspiration och kreativitet och skapande, men Ingvar Strandhs är ett otroligt fint ställe i sig själv också. Har du varit där när de haft inspiration inför julen?

    Har inte själv varit där på några år, men kolla på nätet... Där är det inte svårt att finna oändligt med inspiration och man bara vill gå där..*ler*...

    Ha det riktigt fint!/ Mariette

    SvaraRadera
  6. Jätteroligt att läsa alla inlägg om kursen! Nåt jag också skulle vilja göra, ta ledigt och gå blomsterbindarkurs :-) Själv har jag pluggat distanskurs - 7,5 p Interaktionsdesign - långt från blommor men likväl väldigt kul och intressant. Men jag var tvungen att hålla mig från bloggvärlden ett tag - det är väldigt kul men förödande för studierna ;-)
    Ha det gott!
    /Annika

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hjärta! Jag tror nog det kan vara årstiden, känner själv att jag har mindre energi än annars. Men jag tycker det är jättekul att läsa om dina dekorationer och få lite tips på hur man kan göra!

    SvaraRadera