fredag 3 februari 2012

Blomstrande båt

Igår hade vi en minst sagt annorlunda skoldag - till sjöss! Vi demonstrerade blomsterjobb inför Alla hjärtans Dag på Stena Line båten. Vår grupp gjorde bordsdekorationer med ängskänsla, kärleksbukett, solitärer, brudbuketter och corsage. Riktigt kul men tyvärr var det väldigt lite folk på båten så det var inte så många som kom fram och tittade. Vi lottade ut jobben efteråt och en tjej vann 3 st(!) så hon hade lite att bära... Tyvärr blev det inga bra bilder på båten då ljuset inte var det bästa men här kommer i alla fall lite bilder på dekorationerna som jag tog på skolan.


Denna runda parallella dekoration har jag gjort. Jag har använt fontängräs, Fresia, Germini, Veronica, Ranunkel och Tulpan.


Här står vi i våra gröna tröjor i baren på Stena Line och demonstrerar. Ni ser hur tomma stolarna är framför...
Men det var kul att göra något utanför skolan. Idag har vi kompledigt för att vila ut, igår gick man ju upp 4.45 så det var väldigt skönt att inte behöva ställa klockan i morse...

Ha en bra fredag!

3 kommentarer:

  1. Underbara arrangemang, tänk att få ett sådant! Jag gillar den långa absolut bäst.
    Ha en skön helg.
    /Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad fint du har gjort! Jag älskar ranunkler!
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera